Autor |
Wiadomość |
Gosia-k :) |
Wysłany: Nie 23:11, 06 Lip 2008 Temat postu: ocenki :) |
|
Nr indeksu |Treningi badawcze
209839 5
208789 4,5
209812 5
209782 4
209744 4,5
209801 4,5
209763 4,5
209746 4,5
209794 4
210189 5
201727 4,5
210188 4
209758 5
209764 4,5
209765 5
209768 4
209747 4,5
209793 5
209847 4,5
209792 4
209756 4
209795 4,5
209757 4,5
209811 4,5
203245 5
209804 4
209800 5
209749 3,5
209753 5
209791 5
184029 4
209785 4
209821 4
209835 4,5
198434 4,5 |
|
 |
oberek |
Wysłany: Sob 11:36, 19 Kwi 2008 Temat postu: |
|
na Gmailu macie już instrukcję i kwestionariusz |
|
 |
oberek |
Wysłany: Czw 23:52, 17 Kwi 2008 Temat postu: |
|
jutro na mejla grupowego <przypominam:socjosprawy@gmail.com; hasło:giddens88> wyślę propozycję ankiety.o |
|
 |
Ana |
Wysłany: Sob 23:08, 01 Mar 2008 Temat postu: |
|
koffana jestes :* |
|
 |
Kinga |
Wysłany: Pią 15:09, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
jest jeszcze jedna kartka, ale tam jest tabelka więc nie mogę jej tak po prostu skopiować. umówmy się że jeśli ktoś chce mieć jak najszybciej te kartki to ja będę ziś o 20.00 na swojej poczcie mój mail:
kinga.88@interia.pl
Piszcie, sprawdzam poczte min. 2 razy dziennie;) wiec nie bedzie problemów z przysłaniem Wam tej trzeciej kartki z treningów badz dwóch innych które w Wordzie wyglądają o wiele lepiej ) Napiszcie tylko w mailu co chcecie zebym wam przyslala na pocztę
pozdrawiam  |
|
 |
Kinga |
Wysłany: Pią 15:04, 29 Lut 2008 Temat postu: |
|
Przed rozpoczęciem badań:
1. uświadomienie wpływu elementów pozanaukowych
2. realne możliwości przeprowadzenia badań: czas, finanse, dostępność próby
Projekt badawczy
1. ustalenie problemu i ukazanie jego specyfiki
2. sformułowanie hipotez
3. określenie danych potrzebnych do zweryfikowania hipotezy
4. określić próbę badawczą
5. określenie metod technik i narzędzi badawczych oraz zasad weryfikacji zebranego materiału
6. ustalenie czasu badań i jego etapów
7. sporządzenie kosztorysu badań
Problem badawczy
Konkretyzacja problemu: konceptualizacja problemu;
Ustrukturyzowanie problematyki badawczej.
Typy problemów:
• Teoretyczne i praktyczne
• Ogólne i szczegółowe
• Podstawowe i cząstkowe
Typy hipotez:
Podstawowe (Problemy), częściowe (fragmentaryczne zagadnienia)
Zasięg: ogólne i szczegółowe
Heurystyczne (odkrywcze) robocze
Stopień prawdopodobieństwa: wysoko, średnio i mało prawdopodobne |
|
 |
Kinga |
Wysłany: Pią 15:02, 29 Lut 2008 Temat postu: Treningi badawcze |
|
FORMUŁOWANIE PROBLEMÓW BADAWCZYCH
Jakie, na ile ogólne relacje, między jakimi właściwościami, jakich przedmiotów, zdarzeń procesów, którym te przedmioty podlegają chcemy wykryć w badaniach, opisać, wyjaśnić.
CHARAKTER PYTANIA WYZNACZA RODZAJ TWIERDZENIA, KTÓRE MA BYĆ ODPOWIEDZIĄ NA PYTANIE
Co badamy? Przedmioty własności przedmiotów, zmiany przedmiotów
1.Przedmioty;
1. ludzie, kategorie ludzi (dane przez życie, typologie wg. Własności orzekanych wybieranych przez socjologa np. kobiety, przestępcy etc)
2. zbiorowości ludzi: grupy, zbiorowości terytorialne, instytucje, społeczeństwa
Jaki poziom analizy przedmiotu (jednostki czy zbiorowości) badamy? Istotna jest tu Świadomość jaki poziom analizy się bada- a więc czego będą dotyczyły twierdzenia sformułowane w wyniku badania, można łączyć wiele poziomów
3. statyczne czy dynamiczne ujęcie?
synchroniczne (czasowo-przekrojowe),
diachroniczne (zmiany zjawisk)
zdarzenie czy proces (ciąg zdarzeń)
4. pytania opisowe: własności przedmiotów i zmian –pytania o przekrojowe lub dynamiczne własności przedmiotów
5. pytania o relacje: relacje zależności między własnościami badanych przedmiotów
CHARAKTER PYTANIA WYZNACZA RODZAJ TWIERDZENIA, KTÓRE MA BYĆ ODPOWIEDZIĄ NA PYTANIE [42]
cel badań określa zbiorowość; najpierw trzeba sobie uświadomić jak ogólne twierdzenie sformułujemy na podstawie wyników badania
zakres zjawisk objętych badaniem
a. jednostkowy przedmiot, ograniczona kasa zjawisk – cała populacja
b. historycznie skończona tj. czasowo-przestrzennie ograniczona klasa przedmiotów, zjawisk, zależności – próba z populacji
c. nieskończona liczba przypadków – uniwersalne prawa nauki |
|
 |