www.socjolodzisci.fora.pl
grupa 1 UWr
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.socjolodzisci.fora.pl Strona Główna
->
nauka ble ble
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
tak, to MY...najgorsza grupa;P
----------------
nauka ble ble
przyjemności
wnioski/skargi do administracji
śmietnik
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gosia-k :)
Wysłany: Nie 23:11, 06 Lip 2008
Temat postu: ocenki :)
Nr indeksu |Treningi badawcze
209839 5
208789 4,5
209812 5
209782 4
209744 4,5
209801 4,5
209763 4,5
209746 4,5
209794 4
210189 5
201727 4,5
210188 4
209758 5
209764 4,5
209765 5
209768 4
209747 4,5
209793 5
209847 4,5
209792 4
209756 4
209795 4,5
209757 4,5
209811 4,5
203245 5
209804 4
209800 5
209749 3,5
209753 5
209791 5
184029 4
209785 4
209821 4
209835 4,5
198434 4,5
oberek
Wysłany: Sob 11:36, 19 Kwi 2008
Temat postu:
na Gmailu macie już instrukcję i kwestionariusz
oberek
Wysłany: Czw 23:52, 17 Kwi 2008
Temat postu:
jutro na mejla grupowego <przypominam:socjosprawy@gmail.com; hasło:giddens88> wyślę propozycję ankiety.o
Ana
Wysłany: Sob 23:08, 01 Mar 2008
Temat postu:
koffana jestes :*
Kinga
Wysłany: Pią 15:09, 29 Lut 2008
Temat postu:
jest jeszcze jedna kartka, ale tam jest tabelka więc nie mogę jej tak po prostu skopiować. umówmy się że jeśli ktoś chce mieć jak najszybciej te kartki to ja będę ziś o 20.00 na swojej poczcie mój mail:
kinga.88@interia.pl
Piszcie, sprawdzam poczte min. 2 razy dziennie;) wiec nie bedzie problemów z przysłaniem Wam tej trzeciej kartki z treningów badz dwóch innych które w Wordzie wyglądają o wiele lepiej
) Napiszcie tylko w mailu co chcecie zebym wam przyslala na pocztę
pozdrawiam
Kinga
Wysłany: Pią 15:04, 29 Lut 2008
Temat postu:
Przed rozpoczęciem badań:
1. uświadomienie wpływu elementów pozanaukowych
2. realne możliwości przeprowadzenia badań: czas, finanse, dostępność próby
Projekt badawczy
1. ustalenie problemu i ukazanie jego specyfiki
2. sformułowanie hipotez
3. określenie danych potrzebnych do zweryfikowania hipotezy
4. określić próbę badawczą
5. określenie metod technik i narzędzi badawczych oraz zasad weryfikacji zebranego materiału
6. ustalenie czasu badań i jego etapów
7. sporządzenie kosztorysu badań
Problem badawczy
Konkretyzacja problemu: konceptualizacja problemu;
Ustrukturyzowanie problematyki badawczej.
Typy problemów:
• Teoretyczne i praktyczne
• Ogólne i szczegółowe
• Podstawowe i cząstkowe
Typy hipotez:
Podstawowe (Problemy), częściowe (fragmentaryczne zagadnienia)
Zasięg: ogólne i szczegółowe
Heurystyczne (odkrywcze) robocze
Stopień prawdopodobieństwa: wysoko, średnio i mało prawdopodobne
Kinga
Wysłany: Pią 15:02, 29 Lut 2008
Temat postu: Treningi badawcze
FORMUŁOWANIE PROBLEMÓW BADAWCZYCH
Jakie, na ile ogólne relacje, między jakimi właściwościami, jakich przedmiotów, zdarzeń procesów, którym te przedmioty podlegają chcemy wykryć w badaniach, opisać, wyjaśnić.
CHARAKTER PYTANIA WYZNACZA RODZAJ TWIERDZENIA, KTÓRE MA BYĆ ODPOWIEDZIĄ NA PYTANIE
Co badamy? Przedmioty własności przedmiotów, zmiany przedmiotów
1.Przedmioty;
1. ludzie, kategorie ludzi (dane przez życie, typologie wg. Własności orzekanych wybieranych przez socjologa np. kobiety, przestępcy etc)
2. zbiorowości ludzi: grupy, zbiorowości terytorialne, instytucje, społeczeństwa
Jaki poziom analizy przedmiotu (jednostki czy zbiorowości) badamy? Istotna jest tu Świadomość jaki poziom analizy się bada- a więc czego będą dotyczyły twierdzenia sformułowane w wyniku badania, można łączyć wiele poziomów
3. statyczne czy dynamiczne ujęcie?
synchroniczne (czasowo-przekrojowe),
diachroniczne (zmiany zjawisk)
zdarzenie czy proces (ciąg zdarzeń)
4. pytania opisowe: własności przedmiotów i zmian –pytania o przekrojowe lub dynamiczne własności przedmiotów
5. pytania o relacje: relacje zależności między własnościami badanych przedmiotów
CHARAKTER PYTANIA WYZNACZA RODZAJ TWIERDZENIA, KTÓRE MA BYĆ ODPOWIEDZIĄ NA PYTANIE [42]
cel badań określa zbiorowość; najpierw trzeba sobie uświadomić jak ogólne twierdzenie sformułujemy na podstawie wyników badania
zakres zjawisk objętych badaniem
a. jednostkowy przedmiot, ograniczona kasa zjawisk – cała populacja
b. historycznie skończona tj. czasowo-przestrzennie ograniczona klasa przedmiotów, zjawisk, zależności – próba z populacji
c. nieskończona liczba przypadków – uniwersalne prawa nauki
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin